Monday, February 06, 2006

De vrijdagavond van 2 groupies in 3 anekdotes

Anekdote 1 Is Tjeerd grappig?
Duzzz staan we achter de draaitafels komt Voicst-zanger Tjeerd heel blij over onze set heenhangen. Ziet hij boven z'n lichtman staan en zwaait:"He, doe nog eens wat je bij de Chinees deed?!" Duzzz die lichtman doet iets met gebaren en roept: "Chinees is kut, zwaar kut". En Tjeerd ligt in een deuk. Zegt Bonnie:"Misschien moest je erbij zijn?" Maar Tjeerd houdt vol, "Nee, ik leg het wel uit. Ons motto is 'maak van je avond geen kutavond', en ja toen we bij de Chinees zaten te eten zei onze lichtman: "Chinees is kut, zwaar kut" Hahahahahaaaaaaa......
??????????????????????????????

Anekdote 2 Gazzzt
Duzzz sta ik te praten met die jongen met die gouden cape, die de gitaren aangeeft en stemt voor Voicst, vraag ik: "Hoe heet je?" Zegt hij: "Niau". Ik zeg:"Niau, wat is niau?"
Zegt die gast naast hem tegen me: zzzzeg zzzeg zzzeg wie ben jij dan (met een zwaar zzzz-accent). Dus zeg ik: "Gast watskeburt, kun je niet normaal praten ofzo?" Hij kijkt me heel moeilijk aan en vervolgt het gesprek:"Ik zzzpeel in de band van Ali B. weet zzzje...".
Goed, kan ik dus afdruipen.
En blijkt dat de Argentijnse Voicst guitarslave Naui heet ipv Niau. En dat bandlidgast Ali B. lekkere zzzoentjes geeft (heb ik van horen zeggen).

Anekdote 3 Zz...zhit
Duzzz Bonnie komt me heel blij vertellen dat Zzz-zanger Bjorn wel met ons wil toeren. Ze zegt tegen me:"Ik zei tegen hem 'wij gaan met jullie toeren', waarop hij me raar aankijkt, maar dan zegt: zzzhit, jullie zijn die chicks die die coole plaatjes draaien. Dat komt goed, die toer, dat komt goed." Je moet weten dat Bjorn wel 3 meter lang is, en angstaanjagend. Maar ik, blij als een kind, ren met deze boodschap in mijn achterhoofd ook op de reus af en complimenteer hem eerst even met de geweldig stonede show. En zeg dan: "We gaan met jullie op toer!" De boom kijkt vervolgens glazig over me heen, zegt ongeinteresseerd 'ja' en loopt door. Ik zak door de grond. Ik kan ook werkelijk niets....

Dit was de ongewone omschrijving van een gewone Hotlipzz&Jane avond. Twas in de Helling, op 3 februari, alwaar Voicst een van de betere optredens ooit neerzette en Zzz ietswat ver ging met de noise. Met een joint erbij mocht dat niet baten. En het debuut van About, onze allerallerfavorietste band van dit moment. Maar dat ging, geheel dankzij mr Jobs, mis.

3 comments:

elephantsoundz said...

acu was ook leuk!
Check Sauna West Live, ook wel in jullie straatje....
check fotos op http://elephantsoundz.blogspot.com

Anonymous said...

Duzzz ik krijg een mailtje van About getiteld 'wat is niau' met een link erbij. Weet ik veel wat Niau is! blijkt de link een site te zijn van Hotlipz en Jane jeweetwel die chickdj's, Bonny ene eh eeeh..die ander, die er altijd tussendoor zijn met hun plaatjes. Slapgeouwehoer man die site! Maar wel melig duz ik lees het stukje over Niau de argentijnse voicstguitarslave. Dammm denk ik dan en ik maar denken dat ik eruit zag als SuperRoady je weet wel geinspireerd op SuperGrover, de ultieme troubleshooter uit de Sesambuurt. Die cape kan dus af.
Tnx voor de tip Bonny ene eh ...

xNiau

Hotlipzz said...

He Niau, nooit verwacht dat jij nog eens op onze site zou gaan kijken...
Kirsten is het, by the way, ik ben Kirsten. Hotlipzz ook goed. En ik twijfelde nog tussen de woorden guitarslave en Superroady, dus hou dat cape-je nog maar even aan. Bonnie was sowieso onder de indruk van je grooverlook, maar ja, die kijk ook elke avond Sesamstraat! Kom je zaterdag na het Voicst optreden in Lierop (god, wat goed op de hoogte toch) ook naar DNA/De Nieuwe Anita? We draaien de hele nacht!
Later!